Hoe kan ik een Belnet Leased Line krijgen?
Wie kan deze service gebruiken?
Welke verwerking van persoonsgegevens wordt er uitgevoerd voor deze dienst?
Hoelang duurt het om de service te implementeren?
Hoe vaak factureren jullie?
Hoe kan ik de service annuleren?

Hoe kan ik een Belnet Leased Line krijgen?

  1. Neem contact op met onze Belnet Servicedesk via servicedesk@belnet.be. Bent u al klant bij ons? Houd dan uw acroniem bij de hand. De Servicedesk verbindt u door met ons Customer Relations Team.
  2. De accountmanager luistert naar uw vragen en stelt indien nodig een afspraak voor.
  3. Tijdens deze afspraak brengt de accountmanager de wensen en de specifieke technische situatie van de klant in kaart. Als u meer technische informatie wilt, stelt de accountmanager voor een afspraak te maken met een technisch adviseur.
  4. Als u geïnteresseerd bent, vraagt de accountmanager u om een formulier in te vullen met informatie over uw toegangspunt (adres, serverruimte, verdieping enz.) en de nodige capaciteit.
  5. Dit formulier wordt in het kader van een aanbesteding naar onze leveranciers verzonden. Het aanbestedingsproces duurt vier tot zes weken.
  6. Wanneer we alle offertes van onze leveranciers hebben ontvangen, sturen we u ons voorstel met de laagste prijs en de beste levertermijn.
  7. Als u akkoord gaat met ons voorstel, ondertekent u het document en stuurt u het terug naar ons (een scan volstaat).
  8. De accountmanager vraagt u om een overeenkomst te ondertekenen. Als u akkoord gaat, stuurt u twee ingevulde en ondertekende exemplaren van de overeenkomst op naar:

    Belnet - Customer Relations Team
    WTC III, Boulevard Simon Bolivar, 30 B-2
    1000 Brussels.
  9. Nadat we de ondertekende overeenkomst hebben ontvangen, beginnen we met het aankoopproces en de implementering. De accountmanager neemt weer contact met u op wanneer alles klaar is voor gebruik.

  10. De accountmanager neemt weer contact met u op wanneer alles klaar is voor gebruik.

Wie kan deze service gebruiken?

Onderwijs-, onderzoeks- en administratieve organisaties kunnen zich op deze service abonneren.

Welke verwerking van persoonsgegevens wordt er uitgevoerd voor deze dienst?

U kunt de details van ons verwerkingsbeleid van de persoonsgegevens van geregistreerde gebruikers voor Belnet Leased Line (gekoppeld aan de Connectiviteitsovereenkomst) op deze pagina bekijken.

Hoelang duurt het om de service te implementeren?

Afhankelijk van de leverancier die tijdens het aanbestedingsproces als de beste naar voren komt, kan dit 0 tot 150 dagen duren. Gemiddeld duurt het 60 dagen.

Hoe vaak factureren jullie?

Wij factureren per kwartaal, samen met uw andere connectiviteitsdiensten.

Hoe kan ik de service annuleren?

Er zijn twee manieren om dit te doen:

U neemt een vast contract met een termijn van vier jaar:

  • U kunt uw Belnet Leased Line pas opzeggen aan het einde van de termijn van vier jaar. Hiervoor moet u ons uiterlijk drie maanden vóór de einddatum een kennisgeving bezorgen.
  • Als u de Belnet Leased Line tijdens de contracttermijn wilt opzeggen, bent u ons een beëindigingsvergoeding verschuldigd die gelijk is aan de resterende maanden op van het contract.

U neemt een variabel contract met een termijn van vier jaar, met een minimum van twaalf maanden:

  • Na de eerste twaalf maanden kunt u uw Belnet Leased Line op elk moment opzeggen. Hiervoor moet u ons uiterlijk drie maanden vóór de einddatum een kennisgeving bezorgen.
  • Er worden geen beëindigingskosten in rekening gebracht.

Raadpleeg ons beleid inzake de verwerking van persoonsgegevens voor Belnet Leased Line

Did you find this FAQ useful?
Copyright © 2024 Belnet.