Wie kan zich inschrijven op de dienst eduVPN?
Hoe kan ik gebruikmaken van de dienst nadat ik het contract heb ondertekend?
Moet mijn organisatie lid zijn van de Belnet R&E Federation om gebruik te kunnen maken van eduVPN?
Welke verwerking van persoonsgegevens is op deze dienst van toepassing?
Welke gebruikersgegevens worden door eduVPN gelogd?
In welke regio en bij welke partij wordt deze data opgeslagen?
Hoe lang wordt deze data bijgehouden?
Hoe worden de prijzen berekend?
Wie kan ik contacteren bij problemen?
Hoe kan ik de dienst opzeggen?
Wie kan zich inschrijven op de dienst eduVPN?
Onderzoeks- en onderwijsorganisaties (universiteiten, hogescholen, onderzoekscentra, ziekenhuizen, enz.)
Hoe kan ik gebruikmaken van de dienst?
- Vul het contact foormulier in.
- Ons technisch team vraagt u om enkele details.
- Het team Networks zal contact met u opnemen.
Op dit ogenblik zal u gevraagd worden om meer informatie te geven over de VPN-gebruikersprofielen die u wenst dat Belnet voor u configureert.
Moet mijn organisatie lid zijn van de Belnet R&E Federation om gebruik te kunnen maken van eduVPN?
eduVPN integreert ook gemakkelijk met verschillende identiteitsbeheersystemen zoals LDAP, SAML ... Uw organisatie hoeft dus geen lid te zijn van de Belnet R&E Federation. Het is daarentegen veel eenvoudiger om de gefedereerde IdP-server te gebruiken.
Welke verwerking van persoonsgegevens is op deze dienst van toepassing?
U kunt de details van ons beleid inzake de verwerking van persoonsgegevens van geregistreerde gebruikers van de klant voor eduVPN bekijken op deze pagina.
Welke gebruikersgegevens worden door eduVPN gelogd?
In principe laten we eduVPN de minimale standaardinformatie opslaan in de logbestanden, zoals de persistente gebruikers-id die is gebruikt om de vpn-verbinding op te starten, het IP-adres van de client, de tijd waarop de vpn tot stand is gebracht, de fouten tijdens de vpn-sessie, vanaf welk platform de vpn-sessie is gestart (zoals besturingssysteem), enz.
Instellingen hebben geen toegang tot deze logboeken; er is een beperkte mogelijkheid om logboeken op te vragen via het webinterface-portaal.
We monitoren het aantal tot stand gebrachte verbindingen en de gebruikte bandbreedte door de VPN's volgens de instellingen van ons monitoringplatform Zabbix.
In welke regio en bij welke partij wordt deze data opgeslagen?
De server bevindt zich in ons datacenter rond Brussel, er wordt niets opgeslagen buiten de infrastructuur van Belnet in België.
Hoe lang wordt deze data bijgehouden?
Typische tijd voor onze logrotatie op de eduVPN-server is een week (7 dagen), met een rotatie elke dag. Geen langere bewaartermijn.
Hoe worden de prijzen berekend?
De prijzen worden berekend op basis van uw behoeften. Er zijn geen licentiekosten.
Wie kan ik contacteren bij problemen?
- Neem contact op met de Belnet support
- Stel uw vraag via de knop "Een vraag toevoegen" rechts bovenaan de pagina.
Hoe kan ik de dienst opzeggen?
Na afloop van een periode van een jaar kunnen beide partijen de overeenkomst te allen tijde opzeggen via een aangetekende brief mits inachtneming van een opzegtermijn van minimaal drie maanden.
Deze opzegging wordt van kracht op 1 januari van het jaar dat volgt op de afgifte van de opzegging tijdens het lopende kalenderjaar.