Contact procedure voor aangesloten organisaties

Sinds 1 oktober 2013 werkt Belnet met een nieuwe contactprocedure voor de organisaties aangesloten op het Belnet-netwerk.

Wat verandert er voor u?

Vanaf heden kunnen contactpersonen erkend door Belnet ons via de Belnet Service Desk bereiken op één mailadres én één telefoonnummer:

E-mail: servicedesk@belnet.be
Telefoon: 02 790 33 00

Als u de Belnet Service Desk contacteert houdt u het best uw acroniem bij de hand. Het accroniem vindt u op uw overeenkomst.

Om een kwaliteitsvolle dienstverlening te garanderen, zal u bij iedere aanvraag een ticketnummer ontvangen. Bij iedere contactopname met de Belnet Service Desk vermeldt u het desbetreffende ticketnummer.

Waarvoor contacteert u de Belnet Service Desk?

Contactpersonen erkend door Belnet (u dient op my.belnet.be ingelogd te zijn) kunnen de Belnet Service Desk contacteren voor:

1. Incidenten – 24/7

Contacteer de klok rond de Belnet Service Desk voor

  • Storingen in de connectiviteit naar Belnet.
  • Storingen in de Belnet-diensten.

    (24/7 antwoord voor alle incidenten die telefonisch worden gemeld, zelfs buiten de kantooruren)
    (Antwoord op de eerstvolgende werkdag voor alle incidenten die per mail worden gemeld buiten de kantooruren)
     

2. Commerciële en administratieve vragen – op werkdagen (9u00 – 17u00)

Tijdens de kantooruren helpen wij u graag verder met:

  • Installaties, upgrades of andere veranderingen met betrekking tot uw verbindingen en aanverwante diensten. Er is geen impact op uw connectiviteit of op de betrokken dienst.
  • Administratieve wijzigingen.
  • Alle commerciële vragen.
  • Technische vragen rond het Belnet-netwerk. Er is geen impact op uw connectiviteit.
  • Technische vragen of opmerkingen bij het gebruik van Belnet-diensten. Er zijn geen storingen in de diensten die u al gebruikt.
     

Enkele tips

  • Hou zeker uw acroniem en / of uw ticketnummer bij de hand.
  • Wij raden u aan om mails in ‘plain text’ te sturen. Om een efficiënte verwerking van uw aanvraag te garanderen, vragen wij u ook om het onderwerp van uw mail kort en bondig te houden.
  • Daarnaast geven wij u mee dat enorm grote bijlagen verstuurd via mail niet altijd verwerkt kunnen worden. Organisaties aangesloten op de Belnet R&E Federatie kunnen grote bestanden via FileSender versturen.
     

U bent niet aangesloten op het Belnet-netwerk?

Dan vindt u de nodige contactgegevens hier.