Evelyne van Pottelsberghe, admin expert

Evelyne van Pottelsberghe , Admin expert

Evelyne van Pottelsberghe, admin expert bij Belnet
“Onze unit is in volle ontwikkeling en iedereen denkt mee na over onze nieuwe manier van werken. Bovendien heb ik fantastische collega’s!”

Wat houdt jouw job precies in?

“Binnen de cel Purchasing zorg ik voor de volledige administratieve opvolging van een deel van de aankopen die Belnet uitvoert. Het gaat om heel diverse aankopen: van IP-materiaal en servers tot planten en decoratie. Concreet schrijf ik bijvoorbeeld lastenboeken uit, kijk ik na of de offertes die we hebben ontvangen geldig zijn, verzeker ik dat het gevraagde materiaal tijdig wordt geleverd, enz. Kortom, ik zorg er mee voor dat onze interne klanten tevreden zijn.”

Welk parcours heb je afgelegd voor je bij Belnet terechtkwam?

“Ik ben tuinarchitect van opleiding, maar heb nooit in die sector gewerkt. Na mijn studies ben ik als netwerkontwerper aan de slag gegaan bij een technologisch bedrijf, waar ik onder meer heb meegewerkt aan de upgrade van het netwerk van een grote internet service provider. Ik kreeg de kans om door te groeien naar een functie als afdelingsverantwoordelijke, maar na de overname van het bedrijf ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging.

Zo ben ik in april 2018 als uitzendkracht bij Belnet terechtgekomen. In principe voor één maand, maar al snel kwam er een vaste functie vrij waarvoor ik kon solliciteren. Dat was een zeer aangename verrassing!”

Wat apprecieer je het meest aan je job?

“Eerst en vooral het takenpakket zelf: mijn job is inhoudelijk zeer boeiend en biedt me de nodige variatie. Ik vind het ook fijn om diepgaand zaken te onderzoeken en complexe dossiers te analyseren.

Ook het feit dat ik in een nieuwe unit werk die in volle ontwikkeling is, vind ik een groot pluspunt. Ik heb zelf mee kunnen nadenken over een nieuwe structuur en manier van werken binnen onze dienst.

De aankoopprocessen werden onlangs volledig herzien en gedocumenteerd. Het was boeiend om mee processen uit te schrijven en invloed te hebben op het eindresultaat. Het geeft me veel voldoening om onze werking in positieve zin te zien evolueren én op een menselijke manier.”

Hoe ervaar je de samenwerking met je collega’s?

“We hebben een tof team: we komen voor elkaar op en helpen elkaar wanneer iemand het druk heeft. Bovendien leren we voortdurend bij van elkaar.

Het feit dat we een hecht team vormen, maakt het heel aangenaam om hier te werken.”

Hoe verloopt de combinatie werk-privé?

“Ik sta er elke dag van versteld hoeveel flexibiliteit Belnet biedt. De glijdende uren en de mogelijkheid om regelmatig thuis te werken, maken het me heel makkelijk om alles voor elkaar te krijgen.

De kantoren van Belnet zijn bovendien goed bereikbaar: vlakbij het station Brussel-Noord en dus ideaal voor wie met de trein naar het werkt komt.”

Wat was je grootste uitdaging in je job tot nog toe?

“In maart zijn we verhuisd naar nieuwe kantoren. Bij de verhuis kwam ontzettend veel kijken: nieuwe meubels bestellen, contracten aanpassen en opzeggen, heel wat logistieke aspecten regelen, … Allemaal taken waarvoor we een zeer strikte deadline hadden. Ons team heeft hiervoor nauw samengewerkt met de projectmanager van de verhuis, het ICT-Logistics team en de collega’s van HR. Het was een hele uitdaging, maar ook een enorm boeiend project!”

Copyright © 2019 Belnet.